چراکلاه ایمنی

 

چرا کلاه ایمنی::::::: آمار و نتایج انواع بررسی های نشان داده است که ، بيشتر صدمات و تلفات ناشي از تصادف با موتورسيکلت به علت  وارد شدن ضربه به قسمت  سر و گردن است که در خیلی از مواقع باعث به وجود آمدن جسارت جانی جبران ناپذیری میشود همین علت حتی به تنهایی میتواند برای ما کافی باشد تا قانع شویم که باید به خاطر حفظ جان خود هنگام موتور سواری از کلاه ایمنی موتور استفاده کنیم

چرا کلاه ایمنی
چرا کلاه ایمنی

آمار گزارش داده شده به همراه بررسی های  به عمل آمده همگی نشان می دهند  که بيش از 34 درصد تلفات جانی  ناشي از تصادفات رانندگي به موتورسواران تعلق دارد که 60 درصد اين افراد در اثر ضربه به سر، جان خود را از دست مي‌دهند و اگر در اين موارد از کلاه ايمني (کلاه کاسکتستفاده شود، ميزان تلفات ناشی از تصادفات در این مورد  به ميزان 32 درصد کاهش مي‌يابد.

از طرفی آمار نشان میدهد که نهمین علت مرگ و از کارافتادگی در کشور ما تصادفات رانندگی می باشد   و پيش‌بيني مي‌شود تا سال 2020، جايگاه اين عامل از نهم به سوم برسد. اين در حالي است که 75 درصد از کشته‌شدگان در اين حوادث در اثر وارد شدن ضربات به ناحيه سر و گردن، جان خود را از دست مي‌دهند و به اين ترتيب موتورسيکلت، خطرناک‌ترين وسيله نقليه در ايران به شمار مي‌آيد.

البته چندی است که استفاده از کلاه ایمنی حین موتور سواری اجباری شده است  وعدم استفاده منجر به جریمه خواهد شد

 

تمامی موارد ذکر شده خود به تنهایی میتواند دلیل محکمی برای استفاده ما از کلاه ایمنی باشد و جوابگوی این سوال که چرا کلاه ایمنی ؟

درست است که قانون گذار با وضع این قانون و گذاشتن جریمه ما را مجبور به استفاده از کلاه ایمنی میکند ولی بهتر است قبل از فکر کردن به جریمه و… به فکر حفظ سلامت و جان خود و عزیزان خود باشیم تا بتوانیم کمک شایانی در پایین آوردن آمار ذکر شده کرده باشیم

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چت آنلاین