نگهداری از کلاه ایمنی موتور

نگهداری از کلاه ایمنی موتور

نگهداری از کلاه ایمنی موتور

نگهداری از کلاه ایمنی موتور ::::از دستورات نگهداری سازنده استفاده کنيد. از نرم ترين صابون پيشنهادی استفاده کنيد. از هرگونه تميزکاری با مايعات نفتی خودداری کنيد علی الخصوص اگر که کلاه ايمني پلي کربنات داريد. در معرض مايعات قوی پاک کننده بودن کلاه باعث کاهش و از بين رفتن ارزش محافظتی کلاه مي شود.

محافظ کلاه ايمني خود را تميز نگهداريد. معمولا آب و صابون و يک پارچه نرم مي تواند اين کار را انجام دهد. اگر دچار خراش شد می توانيد آن را تعويض نماييد چرا که ديد شما با محافظ خش دار ممکن است سخت باشد و در شب می تواند باعث انحراف ديد و عدم ديد مناسب نورهای وسايل روبرويي شود.

يک کلاه ايمني موتور ، سخت و محکم به نظر می رسد اما بايد به عنوان يک آيتم شکننده در نظر گرفته شود. اين بدين معني است که نبايد آن را بر روی سطوح سخت پرتاب کنيد چرا که ممکن است موجب خراب شدن آن شود.

 

به خاطر بسپاريد که وظيفه کلاه ايمني جذب ضربات است.

عاقلانه نيست که کلاه هاي ايمني را در نزديکي بنزين، مايعات تميز کننده و بخارات خروجی و يا گرمای زياد ذخيره سازي کنيد. اين فاکتورها ممکن است باعث تخريب مواد کلاه هاي ايمني شوند و اغلب، بخش های پوشاننده کلاه باعث ديده نشدن آسيب ها مي شوند. اطلاعات همراه کلاه را بخوانيد تا بدانيد چگونه از آن محافظت کنيد.

حتما دستورات مربوط به نقاشی کردن، تزيين، راه راه کردن و استفاده از مواد مختلف بر روی کلاه ايمني خود را بخوانيد.

 

 

در نگهداری از کلاه ایمنی موتور هرگز کلاه خود را بر روی آينه موتور سيکلت، چراغها و يا تکيه گاه ها آويزان نکنيد چرا که آستر داخلی به راحتی می تواند به دليل آويزان کردن، آسيب ببيند.

 

در حقيقت از حمل کلاه ايمني موتور  يدکي بر روی موتورسيکلت خودداری کنيد مگر آنکه از سر مسافر شما محافظت کند. حتی ضربات و تکان هاي نامطلوب حاصل از راندن معمولي مي تواند به کلاه ايمني معمولي آسيب برساند.

 

اگر کلاه در نزديکي موتور داغ و يا اگزوز خروجی بسته شود آستر داخلی ممکن است خراب شده و يا در نقاط داغ شده، ذوب شود. محافظ خارجی ممکن است خرابی را نشان ندهد اما اگر فوم نزديک گرمای بيش از حد را بررسی کنيد مي توانيد متوجه قضيه شويد.

وقتی کلاه خود را در مي آوريد برای آن يک مکان صاف و ايمن در نظر بگيريد. مي توانيد آن را بر روی زمين قرار دهيد، بر روی سنگی محکم کنيد و يا در قفسه اي قرار دهيد.

 

در برخی از وسايل نقليه دوچرخ، قراردادن آن بر روی مخزن سوخت ممکن است کلاه را در معرض بخارات قرار دهد. اگر کلاه را بر روی صندلي مي گذاريد از عدم افتادن آن اطمينان حاصل کنيد.

اگر قصد استفاده از راديو هاي CB را داريد مدلی را بيابيد که به سوراخکاری برای سوراخ هاي بلندگو در پوسته بيروني نياز نداشته باشد. قبل از خريد بلندگوها، قوانين ايالتي در زمينه استفاده از کلاه ايمني ها را چک کنيد. برخی از ايالات، اين کار را ممنوع  کرده اند.

 

 

اشتراک گذاری پست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

× چت آنلاین